|
Informatyka UJ forum Rocznik 2005 - czyli najlepsze forum w sieci
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Madras
Omylny Admin
Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z Pokoju :]
|
Wysłany: Pon 1:39, 21 Lis 2005 Temat postu: Programy zaliczeniowe |
|
|
Co piszecie? Bo ja (u mgr Szczypki) piszę grę RPG ;D. Dzisiaj przebrnąłem przez ładowanie bitmap - paskudna sprawa, coś tak skopanego mógł tylko Microsoft wymyśleć ;P. (no chyba, że ktoś mi wyjaśni, dlaczego wiersze są zapisywane w odwrotnej kolejności, i po co te wolne bajty na końcu każdego z nich...)
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smas
Okrutny Admin
Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 1634
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 14:15, 21 Lis 2005 Temat postu: Re: Programy zaliczeniowe |
|
|
Madras napisał: | Co piszecie? Bo ja (u mgr Szczypki) piszę grę RPG ;D. Dzisiaj przebrnąłem przez ładowanie bitmap - paskudna sprawa, coś tak skopanego mógł tylko Microsoft wymyśleć ;P. (no chyba, że ktoś mi wyjaśni, dlaczego wiersze są zapisywane w odwrotnej kolejności, i po co te wolne bajty na końcu każdego z nich...) |
O tak, znam to. Kiedyś potrzebowałem napisać program konwertujący pliki 16 bitowe na 8. W internecie nie mogłem znaleźć żadnej specyfikacji, która nie zawierałaby błędów, musiałem dochodzić do wszystkiego sam, metodą prób i błędów. Wtedy nie wiedziałem nic o tych wolnych bajtach.... Dlatego najlepiej stworzyć swój własny format!
My mamy (u Zaremby) wybrać sobie jeden program gfx i jeden algorytmiczny. Poszedłem na łatwiznę - omijając niewygodnego graph'a.tpu i napisałem tetrisa w trybie C40 :)
A co do Twej gry RPG... życzę Ci powodzenia... ale raczej bez 'zielonych znaczków';)) chyba nie dasz rady napisać grywalnej gry RPG.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Madras
Omylny Admin
Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z Pokoju :]
|
Wysłany: Pon 15:52, 21 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
We shall see ;].
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
flower
alkoholik
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 18:30, 21 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
ja Ci moge ladnie wytlumaczyc :twisted: , do gory nogami sa zapisywane, wlasciwie nie wiadomo dlaczego, a te wolne bajty na koncu kazdego scan-line'a (wyrownywane do dwoch w przypadku bitmap zapisywanych na 16 bityowmym systemie, i do 4 na 32-bitowych os'ach) sa po to zeby szybciej mozna bylo wykonywac roznego rodzaju bitblity, 32-bitowy procek duzo szybciej przenosi blok pamieci dword'ami, anizeli bajtami:
rep movsd
analogicznie 16-bitowy procek woli dane 16-bitowe :>
raz sobie zapamietasz, zaprogramujesz i Ci sie ladnie utrwali
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robson
zielony żul
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1274
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z Lasu :]
|
Wysłany: Pon 20:11, 21 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Ja gdzies czytałem ze to z dołu do gory zapisywanie wymyslili matematycy... hmmmmmm w sumie moze to byc prawdą, wystarczy popatrzec tylko na takiego Zaionca :)
__________________
Ja na zaliczeniu u dr Kawy bede pisał chyba połączenie gfx+algorytmu bo to bedzie tetris na wiekszej planszy (moj lekko autorski chyba pomysł :) ) a usuwać bedzie się linie długości >= 8 ... i do odpowiedniego przywracania spojności planszy potrzeba algorytmu liczącego spojne składowe na planszy :)
Powiedział ze to wystarczy, chociaż wydaje mi się że to niewiele... ma ktos jeszcze jakis pomysł zeby bardziej skomplikować tetrisa? :P
____________________
Do madrasa: a nie chiałbys sie moze w przyszłości (na 2 lub pozniejszym roku) zając programowaniem gier z wykorzystaniem DX albo OpenGL? Z checią bym sie przyłączył :)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Madras
Omylny Admin
Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z Pokoju :]
|
Wysłany: Wto 2:26, 22 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Do madrasa: a nie chiałbys sie moze w przyszłości (na 2 lub pozniejszym roku) zając programowaniem gier z wykorzystaniem DX albo OpenGL? Z checią bym sie przyłączył |
Odległe plany ;P. Się będzie myśleć za X lat, na razie na głowie mam 2 kolosy jutro i pojutrze ;).
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|