Forum Informatyka UJ forum Strona Główna Informatyka UJ forum
Rocznik 2005 - czyli najlepsze forum w sieci
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Programy zaliczeniowe

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Informatyka UJ forum Strona Główna -> Archiwum / 1 rok / 1 semestr - Informatyka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Madras
Omylny Admin



Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Pokoju :]

PostWysłany: Pon 1:39, 21 Lis 2005    Temat postu: Programy zaliczeniowe

Co piszecie? Bo ja (u mgr Szczypki) piszę grę RPG ;D. Dzisiaj przebrnąłem przez ładowanie bitmap - paskudna sprawa, coś tak skopanego mógł tylko Microsoft wymyśleć ;P. (no chyba, że ktoś mi wyjaśni, dlaczego wiersze są zapisywane w odwrotnej kolejności, i po co te wolne bajty na końcu każdego z nich...)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
smas
Okrutny Admin



Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 1634
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:15, 21 Lis 2005    Temat postu: Re: Programy zaliczeniowe

Madras napisał:
Co piszecie? Bo ja (u mgr Szczypki) piszę grę RPG ;D. Dzisiaj przebrnąłem przez ładowanie bitmap - paskudna sprawa, coś tak skopanego mógł tylko Microsoft wymyśleć ;P. (no chyba, że ktoś mi wyjaśni, dlaczego wiersze są zapisywane w odwrotnej kolejności, i po co te wolne bajty na końcu każdego z nich...)


O tak, znam to. Kiedyś potrzebowałem napisać program konwertujący pliki 16 bitowe na 8. W internecie nie mogłem znaleźć żadnej specyfikacji, która nie zawierałaby błędów, musiałem dochodzić do wszystkiego sam, metodą prób i błędów. Wtedy nie wiedziałem nic o tych wolnych bajtach.... Dlatego najlepiej stworzyć swój własny format!

My mamy (u Zaremby) wybrać sobie jeden program gfx i jeden algorytmiczny. Poszedłem na łatwiznę - omijając niewygodnego graph'a.tpu i napisałem tetrisa w trybie C40 :)

A co do Twej gry RPG... życzę Ci powodzenia... ale raczej bez 'zielonych znaczków';)) chyba nie dasz rady napisać grywalnej gry RPG.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Madras
Omylny Admin



Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Pokoju :]

PostWysłany: Pon 15:52, 21 Lis 2005    Temat postu:

We shall see ;].
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
flower
alkoholik



Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 18:30, 21 Lis 2005    Temat postu:

ja Ci moge ladnie wytlumaczyc :twisted: , do gory nogami sa zapisywane, wlasciwie nie wiadomo dlaczego, a te wolne bajty na koncu kazdego scan-line'a (wyrownywane do dwoch w przypadku bitmap zapisywanych na 16 bityowmym systemie, i do 4 na 32-bitowych os'ach) sa po to zeby szybciej mozna bylo wykonywac roznego rodzaju bitblity, 32-bitowy procek duzo szybciej przenosi blok pamieci dword'ami, anizeli bajtami:

rep movsd

analogicznie 16-bitowy procek woli dane 16-bitowe :>

raz sobie zapamietasz, zaprogramujesz i Ci sie ladnie utrwali
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robson
zielony żul



Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1274
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Lasu :]

PostWysłany: Pon 20:11, 21 Lis 2005    Temat postu:

Ja gdzies czytałem ze to z dołu do gory zapisywanie wymyslili matematycy... hmmmmmm w sumie moze to byc prawdą, wystarczy popatrzec tylko na takiego Zaionca :)
__________________
Ja na zaliczeniu u dr Kawy bede pisał chyba połączenie gfx+algorytmu bo to bedzie tetris na wiekszej planszy (moj lekko autorski chyba pomysł :) ) a usuwać bedzie się linie długości >= 8 ... i do odpowiedniego przywracania spojności planszy potrzeba algorytmu liczącego spojne składowe na planszy :)
Powiedział ze to wystarczy, chociaż wydaje mi się że to niewiele... ma ktos jeszcze jakis pomysł zeby bardziej skomplikować tetrisa? :P
____________________

Do madrasa: a nie chiałbys sie moze w przyszłości (na 2 lub pozniejszym roku) zając programowaniem gier z wykorzystaniem DX albo OpenGL? Z checią bym sie przyłączył :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Madras
Omylny Admin



Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Z Pokoju :]

PostWysłany: Wto 2:26, 22 Lis 2005    Temat postu:

Cytat:
Do madrasa: a nie chiałbys sie moze w przyszłości (na 2 lub pozniejszym roku) zając programowaniem gier z wykorzystaniem DX albo OpenGL? Z checią bym sie przyłączył


Odległe plany ;P. Się będzie myśleć za X lat, na razie na głowie mam 2 kolosy jutro i pojutrze ;).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Informatyka UJ forum Strona Główna -> Archiwum / 1 rok / 1 semestr - Informatyka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin