|
Informatyka UJ forum Rocznik 2005 - czyli najlepsze forum w sieci
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robson
zielony żul
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1274
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z Lasu :]
|
Wysłany: Śro 19:45, 22 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Moze ja glupi jestem ale dla mnie rozwiazanie na AVLach wcale nie jest trywialne...
A jak nie lubi ktos avli, to jest masa innych podobnych struktur danych.
No a wracajac do limitow pamieciowych... teraz to mozna cos takiego zrobic:
Posortowac ciag wedlug drugich krawedzi i z posortowanego ciagu utworzyc cale drzewo zrównowazone, bez pisania avli, tylko pozaznaczac ktore wierzcholki sa nieuzywane... tylko ze pewnie nie wyrobi cos takiego pamieciowo.... :P
Wogole wydaje mi sie ze te avle szybciej by poszly w kursorowej reprezentacji (na wlasnej tablicy) (bo w rozwiazaniu na linkach moze byc duzy narzut zwiazany z dispose/new ), a i tak jestesmy ograniczeni przez n*3 insert/delete, wiec lepiej liniowo to do pamieci wstawiac... i tak sie zmiesci...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jagm
zielony żul
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1421
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 23:24, 22 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Zadanie P* - Pudełka
Termin: 2 XII 2006 23:59:59 |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rogal
Zjeb z kaszanką
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 1745
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: koło podbiegunowe
|
Wysłany: Śro 23:30, 22 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Ehhhh, już nawet wiem jak to zrobić.
Jeśli nie ma lepszego rozwiązanie to jest to chyba najmniej udane zadanie w tym roku.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kg86
zielony żul
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: pochodze?
|
Wysłany: Śro 23:38, 22 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
ja wykminilem algos o zlozonosci tak dokladniej ok: 6n * log(3n) + 15n :D i nie uzywam AVL'i tylko takiego specjalnie skonstruowanego drzewka :) w zasadzie tylko sortowanie dziala mi tak dlugo (sortuje po dlugosciach i szerokosciach), reszta idzie liniowo... i zastanawiam sie, czy ma to szanse zmiescic sie w czasie ;P ale na 99% algorytm jest poprawny :)
@rogal - a Ty jaka masz zlozonosc? :)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smas
Okrutny Admin
Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 1634
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 0:44, 23 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Mateo gratulacje ;d
edited: hehe STL;d
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kg86
zielony żul
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: pochodze?
|
Wysłany: Czw 2:22, 23 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
smas napisał: | Mateo gratulacje ;d
edited: hehe STL;d |
czyzby Mateo to przepchnal, ale mu OK cofneli? :> ja jutro dokoncze swoje :)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smas
Okrutny Admin
Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 1634
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 2:51, 23 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
kg86 napisał: | smas napisał: | Mateo gratulacje ;d
edited: hehe STL;d |
czyzby Mateo to przepchnal, ale mu OK cofneli? :> ja jutro dokoncze swoje :) |
mhm ;d TCSowcy szybko działają i analizują kod... ;d
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kg86
zielony żul
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: pochodze?
|
Wysłany: Czw 15:24, 23 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
@Mateo - jaka miales zlozonosc tak dokladnie? :) liczac z petlami liniowymi ;)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Roxel
pijak
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: Czw 16:05, 23 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Uff.. wreszcie sie udalo :D
RBT rocks!
Hetman prosil o binarke.. and here it comes:
[link widoczny dla zalogowanych] (z printfem niestety long longi sie krzacza w windzie)
[link widoczny dla zalogowanych] (z coutem)
[link widoczny dla zalogowanych] (linuksowa)
Ostatnio zmieniony przez Roxel dnia Wto 16:51, 28 Lis 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spectro
Mistrz grilla
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 2306
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kurdwanów
|
Wysłany: Nie 1:56, 26 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Drzewa w tym zadaniu to jednak przekleństwo :? . Ten sam algos z drzewami z STLa zamiast ręcznymi AVLami dostał OK. Cóż, trzeba powalczyć z ansem... :/
edit:
U mnie następnikiem mógł być największy element w prawym poddrzewie (i analogicznie dla poprzednika najmniejszy element) ;] . Ciekawe tylko, że takie coś wyszło dopiero przez przypadek dla testu wielkości 100 000 O_o .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lupus
pijak
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Lea/Piastowska
|
Wysłany: Nie 21:09, 26 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Ja znam rozwiązanie, do którego nie trzeba AVLa ani drzew czerwono-czarnych. Za to (pewnie w jakiś inny sposób, nie wiem za bardzo jak wygląda to rozwiązanie z AVLem) wykorzystuje drzewo przedziałowe, które na pewno łatwiej napisać i ma mniejszą stałą niż AVL.
Nie wiem czy dobrze to nazywam drzewem przedziałowym... ale zdaje mi się, że tak.
Idea jest taka, że mamy tablicę od 1 do n, w niej jakieś wartości. I teraz chcemy szybko sprawdzać jaki jest max z elementów w komórkach z przedziału od 'i' do 'j'. Uaktualniać jakieś elementy tej tablicy i znowu sprawdzać max z jakiegoś przedziału. Normalnie takie sprawdzanie trzeba by to robić liniowo, ale można w czasie lg(n) .
Całe to drzewo można zaimplementować w tablicy, tak jak kopiec. (parent jest w indeksie i/2, lewy syn to 2*i, prawy syn to 2*i+1).
Deklarujemy tablicę, która będzie pełnym drzewem binarnym. Ale takim całkiem pełnym, tzn. o rozmiarze 1, 3, 7, 15, 31 itd .'] Niech będzie że ma rozmiar 'n'. W liściach tego drzewa (w komórkach od (n+1)/2 do n) trzymamy wartości z których chcemy obliczać max. W każdym innym wierzchołku (od 1 do n/2) trzymamy aktualne maksimum (albo numer liścia w którym znajduje się to maksimum) ze wszystkich wartości w poddrzewie zaczepionym w tym wierzchołku.
Czyli np. jeśli potrzebujemy pamiętać 6 wartości, to musimy zadeklarować tablicę na 15 elementów (numeracja od 1 do 15), która będzie symbolizować pełne drzewo binarne o 15 wierzchołkach, z których 8 jest liścmi. Liście tego drzewa są w numerach od 8 do 15. W liściach właśnie trzymamy te 6 wartości, z których obliczać będziemy max (w komórkach tablicy od 8 do 14).
Teraz np, w wierzchołku 4 trzymamy max z wartości z komórek 8 i 9. W wierzchołku 2 trzymamy max z wartości 8, 9, 10 i 11. W wierzchołku 6 max z 12 i 13, a w wierzchołku 1 max z całego drzewa .']
Żeby odczytać jaki jest max z jakiegoś przedziału to trzeba sprawdzić co najwyżej lg(n) wierzchołków. Np. jak chcemy sprawdzić jaki jest max w liściach od 8 do 14, to trzeba sprawdzić co jest w 14, 6 i 2.
Po wpisaniu nowej wartości do jakiegoś liścia, trzeba uaktualnić niektóre wierzchołki na drodze od tego liścia do korzenia (znowu lg(n)).
Żeby napisać jak to dokładnie wykorzystać w tym zadaniu, musiałbym całe rozwiązanie napisać. Nie wiem czy mam to zrobić, czy wystarczy taki hint.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cct
pijak
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 17:24, 27 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Naprawdę ciekawa sprawa z tymi drzewami przedziałowymi - uprościłoby to trochę rozkminianie samemu.
Ogółem, to można zrobić to jeszcze nieco inaczej, nie wchodząc w drzewa przedziałowe - własna mapa działająca na binsearchu.
Idea
- Założenie (dla ustalenia uwagi, bez straty ogólności): w algorytmie głównym rozpatrujemy pudełka w kolejności malejących szerokości (x), za to rosnących głębokości (y) - dla odwrotnego założenia wstarczy odwrócić oczywiście nierówności wszędzie.
- Z każdym kluczem skojarzone są wartości: wartosc (w którym trzymamy maksymalną wysokość do tej pory uzyskaną dla tej głębokości pudełka) oraz max (w którym trzymamy maksymalną wartość prawego poddrzewa w drzewie wyszukiwań binarnych, czyli de facto największą wysokość do tej pory uzyskaną dla wszystkich większych głębokości y pudełka).
- Do mapy wrzucamy jako klucze wszystkie wartości y wczytane, sortujemy je, wyrzucamy powtórki.
- Wyszukiwanie binarne ma fajną tutaj właściwość - zawsze znajdujemy element, więc nigdy nam się nie zapętli ;)
- Teraz jak chcemy znaleźć maksymalną wysokość dla kluczy większych od Y, to zapuszczamy binSearcha ze zmienna np. maksimum = 0:
a) jeśli siedzimy na elemencie szukanym, to porównujemy maksimum z polem "max" dla klucza na którym siedzimy, i ew. poprawiamy jego oszacowanie
b) jeśli szukamy czegoś większego niż element na którym siedzimy, to po prostu szukamy dalej
c) jeśli szukamy czegoś większego niż element na którym siedzimy, to porównujemy maksimum zarówno z polem "wartosc", jak i "max" skojarzonymi z elementem na ktorym sie znajdujemy - i oczywiście poprawiamy oszacowanie maksimum, jeśli któryś z nich jest większy.
Innymi słowy punkt c - jeśli skręcamy na ścieżce wyszukiwania w lewo, to musimy zapamiętać maksimum z prawego poddrzewa, bo w nim znajdują się ygreki większe od szukanego (a jego wartość znajduje się w polu "max" węzła na którym skręcamy) oraz wartość "wartosc" węzła na którym skręcamy - bo też jest większy od naszego docelowego. Punkt a i b myślę nie wymagają komentarza.
EDIT o uaktualnianiu ścieżek:
Jednak przechodzi spokojnie ścieżka ze zwykłym uaktualnieniem ścieżek po ich przetworzeniu. Robi się to prosto:
- gdy siedzimy na elemencie, którego oszacowanie uaktualnialiśmy, to zapamiętujemy wartość jego pola "wartosc" w jakiejs zmiennej, np. temp
- gdy wychodzimy z rekurencji BinSearcha (bo musimy go realizować rekurencyjnie, właśnie po to, aby na stosie rekurencji była zapamiętana ścieżka do elementu!) w miejscu, w którym szliśmy w prawo (tj. element w węźle był mniejszy niż szukany), to sprawdzamy, czy nasz temp nie jest większy niż pole max tego rekordu; jeśli tak - to je uaktualniamy
(Przeszła mi ta wersja też przez Athinę).
Ogółem, złożoność tworzenia drzewa to sortowanie, a wyszukiwanie maxa to Th( lg( ilośćRóżnychKluczyY ) ) - a ściślej mówiąc, dwukrotny przegląd każdej ścieżki (liczenie wartości dla danego klucza, a później ew. propagowanie jego wartości w górę).
Jakby coś było niejasnego to mogę postarać się szerzej wytłumaczyć, teraz muszę na zajęcia uciekać.
EDITED@Prezio: mówisz - masz:
Powyżej znajduje się rysunek ilustrujący działanie podpunktu c. To jest mapa dla testowego zestawu danych. Strzałeczki pokazują jak szukamy szóstki:
1. najpierw trafiamy na piątke (1 + 7)/2 = 4, a w pozycji 4tej w tablicy jest element o kluczu 5), ale ponieważ jest mniejszy, to nas nie interesuje
2. Idziemy w prawo = czyli na pozycję ( 5 + 7 )/2 = 6; na pozycji 6 w tabeli znajduje się element o kluczu 7; ponieważ klucz 7 jest większy od naszej szóstki, to wiemy, że wszystkie elementu w jego prawym poddrzewie są też większe - więc bierzemy z nich maxa, którego mamy zapisanego w rekordzie elementu na którym siedzimy; także ta siódemka jest większa od naszego elementu, więc bierzemy też wartość skojarzoną z tym kluczem;
3. Idziemy w lewo = na pozycję ( 5 + 6 )/2 = 5; na pozycji piątej w tabeli znajduje się nasza szóstka, więc teraz wiemy, że jedyne pozostałe elementy większe od niej, których nie rozpatrzyliśmy wyżej, to te znajdujące się w jej prawym poddrzewie. (Akurat w tym przykładzie takich nie ma). No to jak już mamy policzone maksimum wszystkich elementów, które są większe od naszej szóstki, to sprawdzamy, czy to maksimum + wysokość elementu, który rozpatrujemy w algorytmie, jest większa od dotychczasowej wartości dla szóstki - jeśli tak, to zwiększamy.
Mam nadzieję, że trochę pomogło.
Jeśli chodzi o samą mapę, to oczywiście wystarczy trzymać zwykłe rekordy z kluczami:
Kod: | struct elementMapy {
long key ;
long long wartosc ;
long long max ;
} ; |
(Tak, specjalnie to napisałem aby przemycić informację, żeby to wszystko w long longach trzymać, bo łatwo przewala)
Sortujemy oczywiście po wartości key, tak samo robimy po nim binSearcha. Ważna sprawa - wartości kluczy muszą być unikalne, więc wcześniej powtórki wywalić jakimś prunem !!
Generatorka testów leży [link widoczny dla zalogowanych].
Ostatnio zmieniony przez cct dnia Pon 22:27, 27 Lis 2006, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prezioso
pijak
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 20:44, 27 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Dzięki. Ale jakbyś jeszcze zaprezentował to na prostym, małym przykładzie to byłbym wdzięczny :) :D
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spectro
Mistrz grilla
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 2306
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kurdwanów
|
Wysłany: Pon 21:27, 27 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Teraz, cct, napisz ile to rozwiązanie ma linii :mrgreen: . Moje rozwiązanie z AVLami ma ok. 300, biorąc drzewa z STLa wychodzi 80, a dodatkowo z qsortem z STLa wyjdzie jakieś 60 :P .
Heh, u mnie założenie jest takie, że drzewo jest niby sortowane po drugiej współrzędnej, a tak naprawdę po wartościach aktualnie najwyższej wieży o podstawie w danym wierzchołku. Po wstawieniu elementu do drzewa ustawiana jest ta wartość na sumę wysokości wieży poprzednika i wysokości właśnie dodanego klocka. Po czym usuwane są wszystkie następniki wstawianego węzła, które mają wartość wieży niższą lub równą, po czym można przejść do następnego elementu w posortowanej tablicy i zająć się nim w podobny sposób. Wynikiem ostatecznym jest oczywiście element maksymalny w drzewie ;) .
Taki jest szkic mojego rozwiązania, na wszystkie uściślenia i szczególne przypadki postępowania proponuję wpaść samemu :P . Tak czy siak, rozwiązanie jest bardzo proste, ale wymaga zaklepania drzewa zrównoważonego ;] .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cct
pijak
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 22:11, 27 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Spectro napisał: | Teraz, cct, napisz ile to rozwiązanie ma linii :mrgreen: . Moje rozwiązanie z AVLami ma ok. 300, biorąc drzewa z STLa wychodzi 80, a dodatkowo z qsortem z STLa wyjdzie jakieś 60 :P . |
Ma w wersji nieco odśmieconej z debugu 253 linijki. Przy czym dla pudełek, mapy i elementów mapy stworzyłem całe klasy, gdzie m.in. przeładowałem operatory i różne dziwne funkcje zaimplementowałem, m.in. prune'a dla pudełek (usuwa pudełka o tej samej podstawie, żeby później operował na mniejszej ilości danych) czy podwójnego quicksorta z partitionem ;)) (ach ta szybkość naciskania ctrl+v, ctrl+v ;))
Ogółem, to redundacja mojego kodu jest dość duża.
Aha, zmniejszyłem stałą przeglądu ścieżki do jednego jej przeglądnięcia. Ale i tak mój progz działa wolno jak cholera - głównie dlatego, że zawsze mapa jest zapchana tymi kluczami.
Spectro napisał: | Po czym usuwane są wszystkie następniki wstawianego węzła, które mają wartość wieży niższą, po czym można przejść do następnego elementu w posortowanej tablicy i zająć się nim w podobny sposób. |
A jakiś dowód, że Ci się nie zliniowi wyszukiwanie i usuwanie (ew. zamortyzuje i nie skwadraci cały algos)?
Spectro napisał: | Tak czy siak, rozwiązanie jest bardzo proste, ale wymaga zaklepania drzewa zrównoważonego ;] . |
Myślę, że jednak binSearch łatwiejszy, krótszy i asymptotycznie co najmniej taki sam czasowo ;))
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spectro
Mistrz grilla
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 2306
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kurdwanów
|
Wysłany: Pon 23:00, 27 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
cct napisał: | A jakiś dowód, że Ci się nie zliniowi wyszukiwanie i usuwanie (ew. zamortyzuje i nie skwadraci cały algos)? |
Oczywiście :) . Każdy element wstawiamy i usuwamy z drzewa dokładnie raz. Do tego jeszcze liniowa ilość sprawdzeń wyników następnika zakończona niepowodzeniem (tzn. bez usunięcia węzła z drzewa). Wstawianie, usuwanie, następnik, poprzednik - działają w czasie proporcjonalnym do wysokości drzewa. Samo drzewo w średnim losowym przypadku nie ma zbyt wielu węzłów - dla n = 100 000 wyszło niecałe 2000.
Jedyne co tu się może kwadracić to qsort na początku :P . Ale to jest bardzo porządna wersja, do tego zrandomizowana ;) .
cct napisał: | Myślę, że jednak binSearch łatwiejszy, krótszy i asymptotycznie co najmniej taki sam czasowo ;)) |
Chciałbym tylko zauważyć, że wszystkie wymienione przeze mnie operacje na drzewach z zewnątrz opierają się na binsearchu :P .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lupus
pijak
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Lea/Piastowska
|
Wysłany: Wto 0:29, 28 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
cct - Twoja mapa realizuje właśnie dokładnie to co drzewo przedziałowe.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hetman
pijak
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Ustka/Kraków
|
Wysłany: Wto 19:37, 28 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
nareszcier :D
4233 P Tue, 28 Nov 2006 18:26:30 CET OK
ale juz nie chce miec wicej takich problemow ze zrobieniem w sumie nie tak strasznie trudnego zadania...
nie chce mi sie pisac o bledach jakie mialem....za duzo ich bylo
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Roxel
pijak
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: Wto 21:00, 28 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
@Hetman: najpierw Ci binarki daje, a potem mnie w rankingu wyprzedzasz :P
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spectro
Mistrz grilla
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 2306
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kurdwanów
|
Wysłany: Wto 21:44, 28 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Hetman napisał: | nie chce mi sie pisac o bledach jakie mialem....za duzo ich bylo |
Na czele z nieśmiertelnym:
Kod: | unsigned int main() {
(...)
} |
:mrgreen:
Co ostatecznie zmieniłeś w funkcji czyszczącej?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cct
pijak
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 21:42, 29 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
@Lupus - realizuje co innego (drzewo przedziałowe jest jednak dużo praktyczniejsze), oraz w nieco inny sposób (inna organizacja pamięci). Ale jakieś podobieństwo jest.
@Spectro - faktycznie, brzmi przekonująco (a propos braku 'liniowienia się'). Co nie zmienia faktu, że jednak nie binSeach w wersji tablicowej - a nie drzewowej - łatwiejszy, przyjemniejszy etc. ;)))
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yoter
zielony żul
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gościeradów
|
Wysłany: Pią 0:57, 01 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
P to ZLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO... :O
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
swiecmich
pijak
Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: pomorze :D
|
Wysłany: Pią 1:08, 01 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
owszem, i zapowiada sie zarwana nocka na tym :/ i pozniej prosto na analize :/
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hansu
Nieomylny Admin
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 1990
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: przychodzimy? Czym jestesmy? Dokad zmierzamy?
|
Wysłany: Pią 1:16, 01 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Ufff, poszlo. 788 linijek, z pelnymi, pieknymi AVLami :] Na virgo jest testerka do tego zadania, tylko wejscia musza byc w takim formacie jak na SPOJu (czyli bez liczby zestawow na poczatku i program konczy dzialanie po wczytaniu liczby pudelek rownej zero). Wiem, ze juz niewiele czasu zostalo, ale jesli ktos bedzie zainteresowany wersja z AVLami to niech da znac tu na forum, to walne jakis tutorial... Tradycyjne dzieki dla matea za testerke i odpowiedzi na upierdliwe pytania...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yoter
zielony żul
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gościeradów
|
Wysłany: Pią 1:26, 01 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
więc wyszło Ci 788 w końcu? :D ja mam około 400 (bez komentarzy i zbędnych pierdół pewnie duuuużo mniej) na drzewach przedziałowych... jakby ktos chciał to ja też mogę walnąć tutorial ale dla drzewek przedziałowych... fajna strukturka danych... ale i tak pewnie bym siedział jeszcze dłużej nad tym zadaniem (albo w ogóle go nie przepchnął) gdyby nie Robson... :D
ps. próbowałem przetestować P na virgo parę godzin temu i nie było jeszcze testów chyba... mateo to jakoś ostatnio chyba wrzucił?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|