![Forum Informatyka UJ forum Strona Główna](http://www.ii.uj.edu.pl/~tymoszcz/logo.gif) |
Informatyka UJ forum Rocznik 2005 - czyli najlepsze forum w sieci
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rogal
Zjeb z kaszanką
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 1745
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: koło podbiegunowe
|
Wysłany: Sob 22:24, 10 Cze 2006 Temat postu: Java czyli lamka w opałach |
|
|
Bardzo byłbym wdzięczny za wytłumaczenie czemu w poniższym kodzie jest błąd kompilacji (a nawet 6 błędów)
Kod: | import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import javax.swing.*;
class Game {
String[] pola = new String[3];
String w = "Nowa gra";
pola[0] = w;
pola[1] = "Tablica rekordów";
pola[2] = "Wyjście";
} |
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jagm
zielony żul
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1421
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 22:32, 10 Cze 2006 Temat postu: Re: Java czyli lamka w opałach |
|
|
Kod: | String pola[] = new String[3]; |
a dalej nie wiem ;]
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Madras
Omylny Admin
Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z Pokoju :]
|
Wysłany: Sob 22:40, 10 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Bo to Java właśnie ;].
Nie możesz sobie tak po prostu inicjalizować poszczególnych pól tablicy w miejscu, gdzie wypisujesz składowe klasy, musisz przypisania wstawić do jakiejś funkcji. No i oczywiście to, co Jagm napisał, nawias po zmiennej, nie po typie.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Roxel
pijak
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: Sob 22:47, 10 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
W javie obie deklaracje:
Kod: | typ nazwa[];
typ[] nazwa; |
sa rownowazne.
A co do problemu to proponuje taki zapis:
Kod: | class Game {
String w = "Nowa gra";
String[] pola = {w,"Tablica rekordów","Wyjście"};
} |
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZenonZajebich
żul
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 662
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: BRAK DANYCH
|
Wysłany: Sob 22:51, 10 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
String w = new String( "Nowa gra" )
Może tak?
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rogal
Zjeb z kaszanką
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 1745
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: koło podbiegunowe
|
Wysłany: Sob 22:56, 10 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
@Roxel: Dzięki, przeszło.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rogal
Zjeb z kaszanką
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 1745
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: koło podbiegunowe
|
Wysłany: Śro 16:38, 14 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Dobra, to dalsza część lamki w opałach. Mam w grze menu obsługiwane z klawiatury. I ono działa tak, że napis jest "podświetlony" prostokątem o innym kolorze niż tło. I w momencie gdy użytkownik wciśnie strzałkę góra / dół wywołuję repaint() i przerysowywuję menu ale z prostokątem w innym miejscu.
Metoda paint() jest realizowana mniej więcej tak:
Kod: | g.setColor(kolorTla);
g.fillRoundRect(-wspolrzedne starego prostokata-);
g.setColor(kolorPodswietlenia);
g.fillRoundRect(-wspolrzedne nowego prostokata-);
g.setColor(kolorCzcionki);
for(int i=0; i<Ilosc_pozycji_menu; ++i)
g.drawString(-odpowiednia pozycja menu na swoim miejscu-);
|
Problem polega na tym, że przy przerysowywaniu napisy w menu brzydko mrugają. Czy ktoś wie w jaki sposób można to wyeliminować?
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fidel
żul
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 16:59, 14 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
robisz bufforowanie, wyglada to mniej wiecej tak:
Kod: |
Graphics bufferGraphics;
public void paint( Graphics g ){
if( bufferGraphics == null ){
bufferImage = createImage( szerokosc ramki, wysokosc ramki );
bufferGraphics = bufferImage.getGraphics( );
}
bufferGraphics .setColor(kolorTla);
bufferGraphics .fillRoundRect(-wspolrzedne starego prostokata-);
bufferGraphics .setColor(kolorPodswietlenia);
bufferGraphics .fillRoundRect(-wspolrzedne nowego prostokata-);
bufferGraphics .setColor(kolorCzcionki);
for(int i=0; i<Ilosc_pozycji_menu; ++i)
bufferGraphics .drawString(-odpowiednia pozycja menu na swoim miejscu-);
g.drawImage(bufferImage, 0, 0, this);
}
|
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rogal
Zjeb z kaszanką
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 1745
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: koło podbiegunowe
|
Wysłany: Śro 17:23, 14 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Dzięki, nawet to działa, szkoda że za bardzo nie wiem dlaczego.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rogal
Zjeb z kaszanką
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 1745
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: koło podbiegunowe
|
Wysłany: Wto 15:25, 20 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Ok, mam ponowny problem z rysowaniem, siedzę nad nim już ze 3 godziny i za raz rzucę monitorem o ścianę...
Więc tak:
Do rysowania używam bufferingu jak wyżej zademonstrował Fidel. Oprócz tego mam dużo obiektów klasy Image które pobierają grafikę w z dysku sposób : Kod: | Image obrazek = Toolkit.getDefaultToolkit().getImage(nazwaPliku); |
Problem polega na tym, że obrazki wydają się nie inicjalizować. Tj. po pierwszym wywołaniu repaint() przez wątek metoda paint() wywołuje się nie raz, a w ciul razy (5-20) i też zdarza się że nie wszystkie rysunki planszy są po tym cyklu wywołań wyrysowane. Później mam animację koparki, kilkanaście klatek. I też na początku te klatki nie są rysowane, albo są rysowane tylko niektóre. Później już wszystko działa w porządku.
Czy ktoś wie o co w tym chodzi, ew. jak to naprawić? Wszelkie sugestie osób które też wstawiają jakąś grafikę z pliku mile widziane.
edited: Problem rozwiązany, twórcę klasy Image i sposobu w jaki działa tam cała grafika powinni nabić na pal. Po prostu przy inicjalizacji obiektów typu Image trzeba je wrzucić do pamięci. Można to zrobić wywołując obrazek.getWidth(ImageObserver);
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Makros
pijak
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 9:44, 21 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
a ja dodam od Siebie (też troche czasu na to poszło...), że getImage(nazwaPliku); nie czyta plików *.bmp....
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rogal
Zjeb z kaszanką
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 1745
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: koło podbiegunowe
|
Wysłany: Czw 14:58, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
A teraz mam pytanie odnośnie NIE Javy, tylko C++:
Spotkałem się ostatnio z konstrukcją
Oznacza ona mniej więcej tyle
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć skąd to się bierze? Czy to jest jakieś sprytne użycie operatora ?: czy też jest to może jakiś przestażały operator który wyszedł już z użytku? Prawdę mówiąc nie rozumiem dlaczego takie coś mi się wogóle kompiluje.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawel Str.
pijak
Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Ze starszego roku / Z Gorlic
|
Wysłany: Czw 16:00, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Niestandardowe rozszerznie gcc, z którego się zresztą mieli w nowszych wersjach kompilatora wycofać.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fidel
żul
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 649
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 11:29, 21 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Makros napisał: | a ja dodam od Siebie (też troche czasu na to poszło...), że getImage(nazwaPliku); nie czyta plików *.bmp.... |
z tego co pamietam to tylko gif i jpg mozna przez getimage pobierac
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spectro
Mistrz grilla
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 2306
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kurdwanów
|
Wysłany: Pon 19:25, 21 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Rogal napisał: |
Oznacza ona mniej więcej tyle
|
Są jeszcze:
czyli:
W praktyce: "Jeżeli x jest zerem, to y; w przeciwnym razie x".
oraz
czyli:
Po prostu całkiem użyteczne maksimum (minimum analogicznie).
Warto czasem zobaczyć do dokumentacji GCC :) .
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robson
zielony żul
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1274
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z Lasu :]
|
Wysłany: Pon 22:23, 21 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Warto czasem zobaczyć do dokumentacji GCC :) . |
A potem dziwic sie dlaczego w innym kompilatorze nie chce sie kompilowac... ;)
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spectro
Mistrz grilla
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 2306
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kurdwanów
|
Wysłany: Wto 8:10, 22 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Aha, zapomniałbym - w poście Rogala powinno być:
(Chodzi o znak nierówności).
Robson napisał: | A potem dziwic sie dlaczego w innym kompilatorze nie chce sie kompilowac... |
Na ASD2 jest GCC. To powinno zmotywować do zapoznawania się z tym kompilatorem ;) .
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robson
zielony żul
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1274
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z Lasu :]
|
Wysłany: Wto 16:34, 22 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
#ifndef OFFTOPIC
#define OFFTOPIC
Nie wiem czy samo ASD2 motywuje na tyle zeby uczyc sie jakis figli-migli producentów jednego kompilatora... moze gdybym miał z tym kompilatorem spedzic 2+ lat w jakiejsc firmie to tak, ale na pol roku to niebardzo... pozatym takie cosie zaciemniaja sprawe 9algorytm) i potem szukaj se bledu przez 5 godzin...
Pozaty zawsze bylem purystą jezykowym ( ;) ) i jakos dobrze na tym wychodziłem...
Jesli ktos jednak lubi nowalijki ;) to ja nie bronię... wyrazam tylko swoje mikro zdanko :) moze uda mi sie kogos przekonac ze jednak lepiej czasami włozyc wiecej pracy a stworzyc cos uniwersalnego :)
#endif // OFFTOPIC ;)
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rogal
Zjeb z kaszanką
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 1745
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: koło podbiegunowe
|
Wysłany: Wto 18:28, 22 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Dzięki za rozjaśnienie sprawy. Ja co prawda też wolę używać standardowych konstrukcji, ale czasami trzeba wyłapać błędy w cudzym kodzie i w takich sytuacjach znajomość nietypowych konstrukcji jest również przydatna.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jagm
zielony żul
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1421
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 20:51, 15 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
czy jest mi ktos w stanie wytlumaczyc, dlaczego cos takiego:
Kod: | log.debug("Reguly: " + regula);
String tmp2[] = regula.split("|");
for(int i=0;i<tmp2.length;++i) {
log.debug(i + ": " + tmp2[i]);
}
|
wypluwa mi:
Kod: | 2007-06-15 20:48:46,656 DEBUG [main] Reguly: A3A1|b
2007-06-15 20:48:46,656 DEBUG [main] 0:
2007-06-15 20:48:46,656 DEBUG [main] 1: A
2007-06-15 20:48:46,656 DEBUG [main] 2: 3
2007-06-15 20:48:46,656 DEBUG [main] 3: A
2007-06-15 20:48:46,656 DEBUG [main] 4: 1
2007-06-15 20:48:46,656 DEBUG [main] 5: |
2007-06-15 20:48:46,656 DEBUG [main] 6: b |
zamiast:
Kod: | 2007-06-15 20:50:06,937 DEBUG [main] Reguly: A3A1|b
2007-06-15 20:50:06,937 DEBUG [main] 0: A3A1
2007-06-15 20:50:06,937 DEBUG [main] 1: b |
dodam, ze jesli zmienie "|" na ":" to dziala
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Madras
Omylny Admin
Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z Pokoju :]
|
Wysłany: Pią 21:55, 15 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Spróbuj tak:
Kod: | String tmp2[] = regula.split("\\|") |
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jagm
zielony żul
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1421
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 21:57, 15 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
pieprze to. juz se przerobilem na dwukropek
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Skrobocik
[SKROBORANGA]
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 2958
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Skarżysko , Kraków
|
Wysłany: Nie 3:29, 30 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
No to ja teraz sobie pozwolę pociągnąć ten temat, bo wreszcie wziąłem się za projekt dyskretny z SK:
(1) czy da się jakoś dwa JSlidery uzależnić od siebie :?:
Mam ilość krów i ilość borsuków i jak jednym suwakiem przesuwam w maksa, to żeby drugiego przesuwał w dół, żeby w sumie nie wyszło więcej zwierzątek, niż plansza pomieści :?:
(2) JSlidery nie mają ActionListenerów, ale czy da się to jakoś obejść :?:
Myślałem, żeby to co ustawi się JSliderem wyświetlało się w zablokowanym do edycji JTextFieldzie, albo czy ewentualnie da się zrobić tak, że jak przesuwam JSliderem na skali, to wyświetla chmurkę z wartością. Ewentualnie w JTextFieldzie taki ActionListener, że mi zczyta to co ustawiłem JSliderem :?:
PS:
W FireFoxie zaznacza mi, że "zczyta" jest niepoprawnie, a dobrze jest "sczyta" :shock:
Ostatnio zmieniony przez Skrobocik dnia Nie 3:30, 30 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hansu
Nieomylny Admin
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 1990
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: przychodzimy? Czym jestesmy? Dokad zmierzamy?
|
Wysłany: Nie 3:55, 30 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Skrobocik napisał: | W FireFoxie zaznacza mi, że "zczyta" jest niepoprawnie, a dobrze jest "sczyta" :shock: |
I ma racje :P
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kafex
zielony żul
Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 1458
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: Nie 12:02, 30 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
google.pl napisał: | Wyniki 1 - 10 spośród około 5,840 dla zapytania zczyta.
Wyniki 1 - 10 spośród około 1,340 dla zapytania sczyta. |
google mówi inaczej ;P
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|