|
Informatyka UJ forum Rocznik 2005 - czyli najlepsze forum w sieci
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rogal
Zjeb z kaszanką
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 1745
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: koło podbiegunowe
|
Wysłany: Śro 23:49, 05 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
LOL :lol:
Gadałem z Hansem na temat tego zadania i jego rozwiązanie bardziej mi się podobało bo kończyło się z kodem 0. A twoje system prawdopodobnie potraktuje jako błąd wykonania (exitcode != 0).
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ostoj
Przewijak Tasmy
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 883
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Tychy
|
Wysłany: Czw 0:06, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
wyglada na to ze moja znajomosc fpc jest ograniczona, wiec prosze o wyjasnienie co to jest exitcode. no dobra, pewnie kod wyjscia, ale dlaczego moge czegos takiego uzywac jako zmienna sterujaca petli for? i co oznacza cos takiego jak 'byte(exitcode=3)'?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hansu
Nieomylny Admin
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 1990
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: przychodzimy? Czym jestesmy? Dokad zmierzamy?
|
Wysłany: Czw 0:12, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
@ostoj: Kazdy(chyba) modul w pascalu ma cos takiego jak zmienne srodowiskowe. To sa zmienne ktore powstaja w programie o ile tylko nazwa modulu pojawi sie po slowie uses. Exitcode jest jedna z takich zmiennych w module system (tym defaultowo ladowanym przez kompilator). I to sprawia ze jest ona zmienna dostepna do "zabawy" bez koniecznosci jakiejkolwiek deklaracji. Druga taka zmienna w module system jest RandSeed (cos od generatora liczb pseudolosowych) i jeszcze pare zmiennych boolowskich.
byte(exitcode=3) to po prostu rzutowanie wyrazenia w nawiasie na typ byte. Czyli to cos zwraca 1 jesli exitcode jest rowny 3 i 0 w przeciwnym przypadku.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
exeman
Mistrz grilla
Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 1603
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: znienacka
|
Wysłany: Czw 0:16, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
@Rogal: Oczywiscie, ze moje spowoduje zakonczenie programu z bledem :) Wyeliminowanie tego jest trywialne, wystarczy zrobic downto od 15 do 0, i zmienic warunki w byteach, ale po co skoro tak jest poprawnie ;]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ostoj
Przewijak Tasmy
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 883
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Tychy
|
Wysłany: Czw 0:17, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
w fpc jest rzutowanie..... o jaki ja niedouczony i zaskoczony....
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spectro
Mistrz grilla
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 2306
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kurdwanów
|
Wysłany: Czw 7:53, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
ostoj napisał: | w fpc jest rzutowanie..... o jaki ja niedouczony i zaskoczony.... |
W takim razie jestem ciekaw jak zrobiłeś zadanie R3 :D .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yoter
zielony żul
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gościeradów
|
Wysłany: Czw 12:20, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
o lol faktycznie w R3 można było rzutowanie zrobić... a ja to inaczej zrobiłem :P
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
exeman
Mistrz grilla
Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 1603
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: znienacka
|
Wysłany: Czw 13:33, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Ja nie mam zadnego rzutowania w R3 ;]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Makros
pijak
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 13:36, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Aż sprawdziłem z ciekawości... i w moim R3 też nie ma żadnego rzutowania... :) Więc nie woiem o so si chozi Spectro... 8)
---edit---
A tak BTW to kiedy kolejne zadanko...?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ostoj
Przewijak Tasmy
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 883
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Tychy
|
Wysłany: Czw 14:17, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Spectro napisał: | ostoj napisał: | w fpc jest rzutowanie..... o jaki ja niedouczony i zaskoczony.... |
W takim razie jestem ciekaw jak zrobiłeś zadanie R3 :D . |
normalnie :) zrobilem sobie zmienna in64 i do niej wstawilem longinta i top bylo moje rzutowanie na longint :D co wiecej, jak ludzie naokolo mowili ze trzeba robic rzutowanie to bylem pewoen ze wszyscy wlasnie mowia o dokladnie tym sposobie rozwiazania tego :D
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
exeman
Mistrz grilla
Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 1603
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: znienacka
|
Wysłany: Czw 14:17, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Makros: Mozliwe, ze w weekend.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Madras
Omylny Admin
Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z Pokoju :]
|
Wysłany: Czw 14:18, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
ostoj napisał: | normalnie :) zrobilem sobie zmienna in64 i do niej wstawilem longinta i top bylo moje rzutowanie na longint :D |
No i to jest właśnie rzutowanie, tyle, że niejawne ;P.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spectro
Mistrz grilla
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 2306
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kurdwanów
|
Wysłany: Pią 9:30, 07 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
@ostoj:
To, co napisał Madras :) . Natommiast ja w R3 stwierdziłem, że nie jest mi potrzebna dodatkowa zmienna i wszystkie interesujące mnie wartości obłożyłem int64(...) ;) .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Skrobocik
[SKROBORANGA]
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 2958
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Skarżysko , Kraków
|
Wysłany: Pon 14:36, 10 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Yoter napisał: | o lol faktycznie w R3 można było rzutowanie zrobić... a ja to inaczej zrobiłem :P |
exeman napisał: | Ja nie mam zadnego rzutowania w R3 ;] |
Makros napisał: | Aż sprawdziłem z ciekawości... i w moim R3 też nie ma żadnego rzutowania... :) Więc nie woiem o so si chozi Spectro... 8)(...) |
Ale jesteście lamki, za dużo z Rogalem przebywacie ;)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
m^2
pijak
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 11:21, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Jakie języli są dozwolone? Można to napisać w perlu?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
exeman
Mistrz grilla
Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 1603
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: znienacka
|
Wysłany: Pon 21:16, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
M^2 - w perlu to sie fajnie takie rzeczy robi, ale nie - tutaj robimy w pascalu :)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
m^2
pijak
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 22:23, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
A już chciałem się przyłączyć... nawet zrobiłem 2 zadanie w C++ za 0 punktów. Ale Pascal to nie dla mnie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yoter
zielony żul
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gościeradów
|
Wysłany: Pon 22:58, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Paskal żołdźi...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
exeman
Mistrz grilla
Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 1603
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: znienacka
|
Wysłany: Wto 1:40, 31 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
m^2: Pascal jest dosc sztywny jesli chodzi o skladnie, dlatego tez turniej nie jest taki prosty - trzeba sie niezle poglowic - czesto bardziej chodzi o sprytny algorytm niz o ciekawe tricki skladniowe (to w perlu takie rzadza).
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|