|
Informatyka UJ forum Rocznik 2005 - czyli najlepsze forum w sieci
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yuuu
alkoholik
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 593
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 23:03, 25 Gru 2007 Temat postu: Projekt z GK - wektorowa |
|
|
Hej, mam pytanie. Wiecie moze czy mozna korzystac (bez straty na punktach) z wypełniania powierzchni za pomoca tych wzorkow ktore sa juz w Corelu [Pattern Fill Dialog z pominienicem Bitmapy :>]? Wiem ze za teksture leca punkty ale za to nie pamietam wlasnie :>
Dzieki :D
i Wesołych Swiat :]
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robson
zielony żul
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1274
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z Lasu :]
|
Wysłany: Pią 20:07, 28 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Chyba można. Ale jeszcze sie upewnie.
Dla wszystkich którzy meczą się z samochodami:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
kliknąć żeby powiekszyc...
człowiekowi sie odechciewa jak cos takiego widzi...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yuuu
alkoholik
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 593
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 21:48, 28 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
dzieki Robert :D ja sie mecze z samochodem i ja juz na swoj patrzec nie moge bo mi sie odechciewa :) ja napisałam do dr Kawy, jak odpisze to dam znac :)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robson
zielony żul
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1274
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z Lasu :]
|
Wysłany: Pią 21:53, 28 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
jakby co to nie ma sie co przejmować oponami na przykład, czyli wszystkim tym co ma jakies zakichane wzorki, wystarczy opona "łysa".
Pozatym nie wiem na ile to pomoże ale radzę przyglądać sie starym projektom, które Kawa ma na stronie. Z nich można wyczytac co mozna odpuscic a czego nie i wiadomo od razu do czego należy dążyć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yuuu
alkoholik
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 593
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 21:57, 28 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
mowisz ze opona moze byc łysa :>? ehh..no to nic ja i tak juz ja zrobie :>
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jagm
zielony żul
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1421
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 22:32, 28 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Robson napisał: | [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
amatorka ;d
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jagm
zielony żul
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1421
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 21:38, 04 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
a czy Wasz projekt z grafiki tez juz tak wyglada: [link widoczny dla zalogowanych] ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kg86
zielony żul
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: pochodze?
|
Wysłany: Sob 0:02, 05 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
czy w Corelu istnieje cos takiego jak soczewka, ale na obiekcie, ktory ma wiele kolorow, np. gradient? Dzieki czemu np. dodawalaby rozne kolory w roznych miejscach a przejscie byloby plynne? :) bo jak chce dodac soczewke na czyms, co ma gradient, to mi go kurwa usuwa... :P
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kg86
zielony żul
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: pochodze?
|
Wysłany: Sob 2:25, 05 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
kuuurwaaa! czemu kiedy robie blenda z czegos co jest szare, na cos co jest czarne, to po drodze przechodzi mi przez pierdolony niebiebiesko-zielony? :[ :[ :[
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robson
zielony żul
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1274
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z Lasu :]
|
Wysłany: Sob 10:50, 05 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Nie denerwuj się.
Nie ma soczewki dla bezposrednio dla gradientu. Jest soczewka gradientowa (tzn taka która jest z jednej strony mniej a z drugiej bardziej przezroczysta). Jest w narzędziach interaktywnych (tam gdzie najprawdopodobniej masz teraz ikonke "interactive blend" - taką z kilkoma kwadracikami jeden nad drugim. Ikonka Interactive Transparency jest ostatnia (kieliszek z cieniem)
A problem z blendem jest dosc poważny. Mozliwe solucje:
kiedy robisz blenda nie uzywaj interaktywnego blenda tylko zaznacz oba obiekty naraz w palecie obiektów. Włacz Effects->Blend. W palecie która sie pojawi w zakładce tam gdzie paleta obiektów nacisnij "Apply". Przejdz w tej zakładce do zakładki oznaczonej ikonką kolorowych kwadratów jeden nad drugim - to jest sterowanie kolorami. Teraz popróboj jednego z trzech rodzajów przejsc: po linii prostej, Counter Clock Wise i Clock Wise. Za każdym razem dając apply.
Jesli zaden ze sposobów przejsc nie działa zostaje ostatni sposob. Skopiuj kolor szarości (najprawdopodobniej nie jest to szare tylko jakis kolor ale z duza jasnoscią/mała saturacją) z obiektu szarego na ten czarny. Zaznacz obiekt który był czarny. Wejdz do narzedzia kolorowanie (kubelek z farbą). Tam w oknie dialogowym możesz zmniejszyć jasność, saturacje itp. korzystając np z modelu barw HLS (nie zmieniaj koloru - hue!) , chociaż zauważyłem ze standardowy widok CMYK tez daje w tym przypadku dopre rezultaty - wystarczy zjechac z paskiem koloru do koloru bardzo bliskiego czarnego. I potem zrobic blenda i ew wrocic do kroku pierwszego.
Jeszcze inną mozliwośća jest nie kozystanie z pipety do pobierania kolorow z obrazka(bo nawet sasiednie piksele moga sie roznic kolorem, albo kolor który nam sie wydaje szary jest w rzeczywistosci turkusowym ale bardzo jasnym), ale po prostu aproksymować kolory typu szary/czarny paletą podstawową na oko.
Mysle ze to pomoze. Jakby co to pisz jeszcze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jagm
zielony żul
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1421
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 11:36, 05 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
kolory szare maja jednakowe wartosci r, g i b, wiec jak masz jakis kolor, ktory chcesz, zeby rzeczywiscie byl szary, to sprawdz, czy te wartosci ma takie same, a jak nie, to je zmien ;]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kg86
zielony żul
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: pochodze?
|
Wysłany: Sob 16:00, 05 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
dzieki Robson :) wczoraj ostatecznie uzylem troche innych kolorow i nie wyglada zle...
a propo bledna - zrobilem raz test, przeprowadzilem identyczny kolor w identyczny kolor [te same parametry w CMYK] i poszedl po jakis zupelnie innych kolorach :P
a kolory pobieram z wytrace'owanej bitmapy, tak jest najprosciej i nie musze strzelac na oko :) mniej wiecej pasuja :)
@jagm - to nie byl idealny szary, tak samo jak to nie byl idealny czarny... tylko, ze oba te kolory byly w tym samym slupku szarosci w RGB, wiec spodziewalem sie, ze przejda w siebie tak, jak na tym slupku...
btw. ja zwariuje przez tego Corela... :P
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robson
zielony żul
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1274
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z Lasu :]
|
Wysłany: Sob 16:51, 05 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Jesli poszedł po roznych kolorach to pewnie zmienił w jakis sposob kolejnosc przechodzenia (po okręgu - CCW lub CW) i dlatego takie masakry...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
exeman
Mistrz grilla
Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 1603
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: znienacka
|
Wysłany: Czw 0:23, 10 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie.
Czy da się zrobić blending który by zaczynał się od koloru a kończył na 100% przeźroczystości?
Lub czy da się nałożyć lens na cały blending?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robson
zielony żul
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1274
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z Lasu :]
|
Wysłany: Czw 1:14, 10 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
niestety z doświadczen wynika że niestety cos takiego nie działa...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
exeman
Mistrz grilla
Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 1603
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: znienacka
|
Wysłany: Czw 1:30, 10 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Wynika z tego, że Corel to jeden z gorszych programów, nic w nim nie działa.
Nie wiem czego nas ma nauczyć ten projekt, chyba wytrwałości.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jagm
zielony żul
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 1421
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 9:37, 10 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
nie najgorszy, tylko raczej przeznaczony do czego innego
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cheater_
Orajt:)
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 11:20, 10 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Ma ktoś jakiś pomysł jak powstało to:
[link widoczny dla zalogowanych] ?
Nie wygląga to na żadną teksturę, chyba że teksturę z przezroczystym tłem, bo pod spodem widać gradient... Z tym że i tak jakieś zbyt gładnie to jest jak na teksturę...
A raczej gość nie wyrównywał każdego kwadracika osobno :P
Jakieś idee?
EDIT: ok, sam wymyśliłem, jakby ktoś też czegoś takiego potzrebował, to "Edit"->"Step and repeat" daje radę.
Ostatnio zmieniony przez cheater_ dnia Czw 11:31, 10 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Crow
alkoholik
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK-NH
|
Wysłany: Czw 11:30, 10 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
PowerClip
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cheater_
Orajt:)
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 11:33, 10 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
o, jeszcze lepiej
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yuuu
alkoholik
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 593
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 11:38, 10 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
o ja robiłam cos podobnego :P ale ja to robiłam recznie :P tzn na poczatku zrobiłam jeden powielany symbol potem po skopiowałam w paru egzemplarzach i je zgrupowałam az powstał wiekszy obszar nimi wypełniany.. mozna je łatwo do siebie wyrownywac bo parametry sa ustawiane na gorze :P nie trzeba nic wiecej jak umiejetnosci dodawania i odejmania liczb rzeczywistych ;p a jak sie madrze dobierze wymiary to nawet całkowitych ;p
Ostatnio zmieniony przez yuuu dnia Czw 11:39, 10 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
exeman
Mistrz grilla
Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 1603
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: znienacka
|
Wysłany: Czw 19:42, 10 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie, jak wy robicie ten projekt. Jak macie np. maskę, to najpierw robicie wielki obiekt, potem na nim mniejsze itd. aż jest wystarczająco szczegółowo, czy też robicie płatami, niewarstwowo.
Ja mam problem z zazębianiem warstw, co chwilę muszę jakąś (np. szybę) robić większą trochę niż w oryginale i potem zasłaniać ją inną i zaczynam się w tym gubić.
A może wg. jakiejś kolejności powinno się to robić?
Z góry thx za support.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robson
zielony żul
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1274
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z Lasu :]
|
Wysłany: Czw 22:02, 10 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
problemy z zazębianiem występują dosc często... a często spowodowane jest to tylko tym że corel rysuje linnie obiektu mimo ze tej linni nie ma - tak dla pomocy w edycji... jesli dasz eksport do bitmapy to tam juz nic nie widać.
Szczerze jednak mówiąc ja robiłem nieco wieksze wszelkie elemnty i korzystałem z zasłaniania w warstwach. Przy odrobienie kombinowania wychodzi...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kg86
zielony żul
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: pochodze?
|
Wysłany: Pią 15:50, 11 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
ja robie element po elemencie, tak, ze nie musze potem do nich wracac :) no chyba ze stwierdze, ze wyszlo do dupy :P
jest w Corelu taka opcja, gdzie majac powiedzmy jakas powierzchnie gradientowa, zaznaczam sobie fragment tej powierzchni i z niej tworzej nowy obiekt z identycznym wypelnieniem, tak, aby w ogole nie bylo widac, ze na danej powierzchni lezy jakis dodatkowy obiekt? :)
przydaloby sie do wygladzania krawedzi miedzy dwiemy powierzchniami - 2 takie obszary i blend :) bo do tej pory tworzylem identyczne wypelnienie recznie, ale to duzo czasu zabiera :P
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kg86
zielony żul
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: pochodze?
|
Wysłany: Pią 15:53, 11 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
btw. do pobierania kolorow polecam uzywac wytrace'owanej bitmapy i na niej pipeta :) wyraznie widac gdzie jaki jest odcien i jak powinien wygladac gradient :) oraz w przypadku blenda wszystkie kolory przechodza w siebie tak jak nalezy, a nie od jakies po chuju strony :P
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|