|
Informatyka UJ forum Rocznik 2005 - czyli najlepsze forum w sieci
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kg86
zielony żul
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: pochodze?
|
Wysłany: Nie 16:48, 15 Mar 2009 Temat postu: Metody AI |
|
|
czy w tym zadaniu ze srodowiskiem 5x5 (nr 2) agent widzi cale srodowisko czy tylko pole na ktorym sie znajduje? :)
a propo 3-ciego - to co moze sie zabrudzic? robot czy kwadrat? i jesli robot, to jakie to ma konsekwencje? :)
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stasiu
zielony żul
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 920
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: krk
|
Wysłany: Pon 12:08, 16 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
co do 2. na ćw ustaliliśmy chyba ze agent ma "czujnik brudu" tylko w danym kwadracie
co do 3. - rotfl :D zabrudzić może sie środowisko :)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kg86
zielony żul
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: pochodze?
|
Wysłany: Nie 16:33, 22 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
moglby ktos przytoczyc tresc zadania na jutro? :) o ile cokolwiek zostalo zadane ;)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamvie
[świeżak]
Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 20:18, 24 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
wie ktoś może jak egzamin ma wyglądac?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kg86
zielony żul
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: pochodze?
|
Wysłany: Śro 21:51, 25 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
ponoc ma byc pisemny, a jaki dokladnie - niewiadomo...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamvie
[świeżak]
Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 22:21, 25 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
dzięki, głównie mi chodziło czy jest na 100% czy nie ma albo czy jakieś zwolnienie przez ocene z ćwiczeń wchodzi w rachube:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spectro
Mistrz grilla
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 2306
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kurdwanów
|
Wysłany: Nie 17:40, 29 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
adamroman wiadomo gdzie napisał: | Jutro, tzn. 30.03.2009, zarówno wykład dra Podolaka, jak i ćwiczenia obu grup (jego i mojej) nie odbędą się.
(Przepraszam za późny termin ogłoszenia, ale niestety nie dało się wcześniej tego ogłosić, więc korzystam z forum. Proszę o rozpropagowanie tej informacji wśród uczestników zajęć) |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kg86
zielony żul
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: pochodze?
|
Wysłany: Nie 23:22, 29 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
oj jak dobrze :]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kg86
zielony żul
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: pochodze?
|
Wysłany: Wto 17:47, 14 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
czy wam tez rzuca OutOfMemoryException dla tych puzzli 4 na 4? Probowalem to obejsc uruchamiajac co jakis czas gc, albo zmieniajac int'y na byte'y, itp. ale obawiam sie, ze dla tej wielkosci zadania stanow jest po prostu zbyt duzo :/
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robson
zielony żul
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1274
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z Lasu :]
|
Wysłany: Wto 20:50, 14 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
To jest Java czy C#? Jesli java, to czy próbowałeś zmienić standardowy przydział pamięci dla JVM? Nie pamiętam jak to się robi, ale jest jakas opcja jak sie wywołuje program z linii komend. Domyslnie Java ma ograniczenie na uzycie pamięci przez program w JVM na 128MB...
Dobra pogooglałem i chyba to jest C# exception :P ale biorąc pod uwagę że MS trochę Jave małpował, może jest jakis odpowiednik...?
Ostatnio zmieniony przez Robson dnia Wto 20:52, 14 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kg86
zielony żul
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: pochodze?
|
Wysłany: Wto 22:47, 14 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
mowie o Javie :) no wlasnie teraz probuje :) robi sie to poprzez dodanie parametrow
odpowiednio minimum maximum, ale narazie nie pomaga :/
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robson
zielony żul
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1274
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z Lasu :]
|
Wysłany: Wto 23:19, 14 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
heh :P ...
ps szacowałeś liczbę stanów?...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kg86
zielony żul
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: pochodze?
|
Wysłany: Śro 0:45, 15 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
jakies 16! / 2 :P
jednak biorac pod uwage, ze algorytm jest w miare 'inteligentny', to bedzie ich znacznie mniej...
np. dla planszy 3 na 4, przy 12! / 2 stanow algorytm rozwijal srednio okolo 50 000, ale zdarzaly sie przypadki, gdzie rozwijal ponad 500 000 a to trwalo kilkanascie minut...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawel Str.
pijak
Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Ze starszego roku / Z Gorlic
|
Wysłany: Śro 1:25, 15 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Masz linka do sformułowania problemu?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kg86
zielony żul
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: pochodze?
|
Wysłany: Śro 12:10, 15 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
trzeba napisac program, ktory rozwiazuje problem puzzle 4x4 (taka ukladanka, gdzie na wolne pole mozna przesuwac sasiednie elementy i trzeba je ulozyc w okreslonej kolejnosci) wykorzystujac srodowisko aima :) tam jest zaimplementowany algorytm A*, z ktorego mamy skorzystac... i albo problem jest za duzy dla tego algorytmu, albo sam algorytm jest nieoptymalnie napisany...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawel Str.
pijak
Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Ze starszego roku / Z Gorlic
|
Wysłany: Śro 12:38, 15 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Może źle dobrałeś funkcję kosztu dla A*? Zależnie od parametrów możesz dostać coś podobnego do DFS i BFS, a BFS na takiej ilości stanów faktycznie nie jest miły...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kg86
zielony żul
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: pochodze?
|
Wysłany: Śro 14:53, 15 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
mam sume po odleglosciach manhattan od wlasciwej pozycji dla kazdego elementu. Nie mam pomyslu na nic lepszego, co relatywnie latwo policzyc i da lepsze przyblizenie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawel Str.
pijak
Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 429
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Ze starszego roku / Z Gorlic
|
Wysłany: Śro 15:06, 15 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Jesteś pewien, że jest to heurystyka zaniżająca? Poza tym, jak reprezentujesz graf?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kg86
zielony żul
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: pochodze?
|
Wysłany: Śro 16:01, 15 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
tak, bo nie uwzgledniam w liczeniu pustego elementu, wiec kazdy element wymaga conajmniej tylu ruchow, w jakiej jest odleglosci manhattan od celu. Graf jest budowany dynamicznie, pamietam ktore wierzcholki juz odwiedzilem...
przyszlo mi teraz do glowy, ze moze funkcja hashujaca nie dziala jak trzeba, przez co nieodwiedzony wierzcholek traktuje jak odwiedzony i go omija, przez co szuka dalej rozwiazania od dupy strony...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|