 |
Informatyka UJ forum Rocznik 2005 - czyli najlepsze forum w sieci
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
horrorny
pijak
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: z Innych Pieśni
|
Wysłany: Pią 17:03, 09 Sty 2009 Temat postu: Ostatnie zadania |
|
|
Na czym ma dokładnie polegać konflikt, wojna, czy co tam mieliśmy zrobić?
Są jakieś niestandardowe założenia jeśli chodzi o grę w życie?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ethlinn
Szatanica
Dołączył: 13 Lis 2005
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 1:46, 12 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
sorki, ze tak pozno, ale przez weekend nie sprawdzałam forum.
1. Program Conoway game of life - wersja klasyczna, z nieograniczoną planszą
zasady: [link widoczny dla zalogowanych]
2. Program gdzie są dwa gatunki. Komórki nie umierają z przeludnienia własnym gatunkiem (w sensie, jak komórka ma obok siebie 4 lub więcej żywych komórek własnego gatunku). Natomiast ginie, gdy obok jest 1 lub nie ma w ogóle żywych komórek jej gatunku lub gdy obok jest więcej wrogich komórek niż komórek przyjaznych.
dodatkowo do pierwszego zadania należy przygotować część teoretyczną:
1. Znaleźć takie układy, które są:
a) punktem stałym
b) oscylują
c) poruszają się lub rozrastają w nieskończoność
plus udowodnienie, że podane przykłądy są takie a nie inne. Można to udowodnić poprzez analizę zachowania ukłądu w danej iteracji.
Przykład:
punkt stały:
oznaczmy jako macierz
interesują nas również wszystkie komórki otaczające układ
zatem rozważamy:
Kod: |
|x1 x2 x3 x4|
|x5 a b x6|
|x7 c d x8|
|x9 x10 x11 x12|
|
Kod: |
komorka | ile | efekt |
--------------------------------
x1 | 1 | 0 |0
x2 | 2 | bez zmian |0
x3 | 2 | bez zmian |0
x4 | 1 | 0 |0
x5 | 2 | bez zmian |0
a | 3 | X |X
b | 3 | X |X
x6 | 2 | bez zmian |0
x7 | 2 | bez zmian |0
c | 3 | X |X
d | 3 | X |X
x8 | 2 | bez zmian |0
x9 | 1 | 0 |0
x10 | 2 | bez zmian |0
x11 | 2 | bez zmian |0
x12 | 1 | 0 |0
|
czyli w efekcie mamy w chwili t+1
Proponuje znaleźć jak najprostsze i najmniejsze układy, inaczej liczenia jest sporo, szczególnie, gdy trzeba policzyć nie jedną (jak wyżej) a więcej tur. Przy dowodzie układów nieskończonych, proponuje wybrac prosty uklad, np.
który tylko wędruje w nieskończoność. Wystarczy w takim przypadku wyznaczyć wektor przesunięcia plus pokazać, że postać wróciła do wyjściowej postaci.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZenonZajebich
żul
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 662
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: BRAK DANYCH
|
Wysłany: Sob 14:17, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Wie ktoś o co chodzi w następnym zadaniu? Wiem, że mają być jakieś obiekty, które mają po kilka cech, ale one się mają jakoś krzyżować, mutować..?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ethlinn
Szatanica
Dołączył: 13 Lis 2005
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 15:27, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
ma byc obiekt o pewnych cechach (takich, żeby można je było narysowac łatwo, np. ilosc oczu, ilosc odwłoków, długość nóżek) mogą też być jakieś wymyślone przez nas połączenia figur geometrycznych. Ogólnie jest to jakis wyjsciowy "robak", ktory ma te cechy zapisane w swoim kodzie dna. Mamy zastosować najprostszy algorytm genetyczny i śledzić jak zmieniają się cechy (rysujac zmiany na ekranie). Cech ma być ok. 5 lub 6. Jako część teoretyczna do zadania - opis owego "robaka" - jakie cechy są kodowane w dna i co uzyskalismy po mutacjach.
Program oddajemy na ostatnich zajeciach. I to jest ostateczny termin oddawania czegokolwiek, bo potem mówił, że nic już sprawdzać nie będzie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Madras
Omylny Admin
Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 2021
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z Pokoju :]
|
Wysłany: Sob 16:46, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
Z tym, że ten algorytm genetyczny może być nieco upośledzony - bez funkcji oceny.
Ostatnio zmieniony przez Madras dnia Sob 17:00, 17 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
oinopion
żul
Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 858
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 20:47, 17 Sty 2009 Temat postu: |
|
|
I bez crossing-over (czyli rozmnażania) -- sama mutacja. Czyli symulujemy stworzenia bezpłciowe, żyjące w warunkach doskonałych (nie muszą konkurować między sobą)
Ostatnio zmieniony przez oinopion dnia Sob 20:48, 17 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|